OKTOBER 2007 - NOVEMBER 2007 - DECEMBER 2007 - JANUARI 2008
FEBRUARI 2008 - MAART 2008 - APRIL 2008 - MEI 2008 - JUNI 2008 - JULI 2008
CHRIS GOERTZEN & THE HAZY PILGRIMS - DEVILS RAWKING CHAIR
BRIAN BYRNE - TAILOR MADE
SCOTTYBOY DANIEL BLUES BAND - FLIP THE SWITCH
FRANK TRIBES - GALLERY
NEIL POYNTER - TEN YEARS LEARNING MY NAME
JD & THE STRAIGHT SHOT - RIGHT ON TIME
THE GOOD INTENTIONS - POOR BOY
THE BORDER BLASTERS - BLAST FROM THE PAST
SHELLEY JONES - FAITHFULLY
BEN WASSON - ODE TO BABY BOOMERS
CHRIS
GOERTZEN & THE HAZY PILGRIMS
DEVILS RAWKING CHAIR
Website Myspace
Contact CDBaby
Nog
net enkele dagen voor hun release party hebben we even de tijd om met aandrang
uw aandacht te vragen voor dit debuut van Chris Goertzen and The Hazy Pilgrims,
zeker in het geval je houdt van de muziek van Steve Earle want daaraan is deze
band zeker verwant. Ze wonen in Winnipeg in de provincie Manitoba in Canada.
Hun eersteling "Devil's Rawking Chair" heeft me aangenaam verrast,
met songs als "Lonesome, Wild & Blue" en "Killdeer"
combineert Chris die stem van Steve Earle met de band's rauwe rock à
la Big Sugar en Stones, terwijl het verstilde "Indian Head" en "Dark
Eyed Dana" mooie alt. country tout court laat horen. Afsluiter "Crowsfeet"
zit daar netjes tussenin en doet daarmee wel heel sterk denken aan Steve Earle's
vroegere werk. Ryan Maier's scheurende slide sluit wonderwel aan bij die stem
van Chris, terwijl bassist Jeromy Von Dusen en drummer Anthony Giancola als
ritmesectie de boel strak trekken. De cd start raar met een intro die doet denken
aan een grijsgedraaide lp, maar vlak daarna barst "The Oath" in volle
geweld los, een sterke song met een "hook" die je dadelijk inpalmt.
"Lungs" het meest heavy nummer op de cd doet even denken aan Black
Crowes en aanverwanten. Tien songs op deze cd, waaronder mijn inziens geen echte
zwakke nummers. Zoals ik al liet doorschemeren, afwisseling troef ook, er staat
voor elk wat wils op deze release, en de grote troeven zijn de stem van Chris
die het midden houdt tussen kiezel en roest, en Ryan's slidegeluiden, soms rauw
en ruig, soms mooi beheerst en ingetogen. Laat ons nu toevallig net vorige week
met volle teugen genoten hebben van de ijzersterke "Perpetrators"
in Peer, daarna deze prachtcd ontvangen en merken dat beide bands uit Winnipeg,
Manitoba komen. Van toeval gesproken. Canada, en meer bepaald Winnipeg, eist
duidelijk zijn plaats op in het roots-rock wereldje! Oh ja, ik zou het haast
vergeten...aanrader.
(RON)
BRIAN
BYRNE
TAILOR MADE
Website Myspace
Contact
Label : Kindling Music Distr. : Maple
Music
Met
een naam die Byrne is kan je al meteen op extra aandacht rekenen in de muziekindustrie.
Brian Byrne is een Canadese muzikant die een countryrockalbum heeft uitgebracht
waarop hij zijn singer-songwritercapaciteiten tentoon spreidt. Deze 33-jarige
artiest heeft al heel wat muzikale watertjes doorzwommen in zijn lange loopbaan.
Als 13-jarige snaak werd hij al gevraagds om de leadzanger te worden van een
metalgroep genaamd Pandemonium. Later belandde hij in 1997 via enkele omzwervingen
in andere groepjes tenslotte als frontman bij de rockgroep ‘I Mother Earth’
waarmee hij twee cd’s opnam. In 2006 verscheen dan zijn eerste solowerk
onder de titel “Tuesdays, Thursdays And If It Rains” en tegen het
einde van dat jaar mocht hij het voorprogramma verzorgen tijdens de Canadese
tournee van INXS. Nu verscheen het tweede soloalbum van Brian Byrne getiteld
“Tailor Made” dat hij via een uitgebreide tournee wil promoten.
Deze cd bevat 11 zelfgepende songs met een moderne countryrocksound en die liedjes
zijn meestal voorzien van een behoorlijke swing. Voor de welkome afwisseling
op dit album zorgen enkele bluesrocksongs (“All I Need Is Love”)
en enig mooie poprockballads (“Look For Me Now” en “Love You
More”) die elk van stevige zangpartijen voorzien worden door Brian Byrne.
Diens stem is door de jaren getraind geworden door het vele hard-rockzangwerk
bij zijn groep en is voor het countryrockgenre misschien een beetje te krachtig.
In typische radiosongs als “Beautiful You” en de meest typische
countrynummers “Easy Come” en “Crazy” (de eerste single
uit dit album) en via roadsongs als “Home” en “Mountain Feeling”
slaagt hij er toch in om een mooi afwisselende plaat te brengen die een breed
publiek zou moeten kunnen boeien. De echte gitaarrockers “Tailor Made”
en “Colder Than The Lake” tonen de ware inborst van deze artiest
wiens stem een beetje lijkt op die van Robert Plant of John Cougar Mellencamp.
“Tailor Made” is een typisch Southern Rock-album dat zeker op heel
wat airplay zal kunnen rekenen in het countryrock-gekke Amerika. Maar ook in
Europa zullen we hem de nodige support proberen te geven.
(valsam)
SCOTTYBOY
DANIEL BLUES BAND
FLIP THE SWITCH
Myspace CDBaby
VIDEO
Blues
harp zoals we 't gewoon zijn van groten als William Clark en Rod Piazza, dat
krijgen we te horen op deze "Flip The Switch", het debuut van deze
band uit Kansas city in Missouri. ScottyBoy Daniel en zijn maten, gitarist Dave
Hayes, bassist Matt Browning, en de drummer met de bijna onuitspreekbare naam
Ghan Bunyarattaphant zijn samen een goed geoliede machine, die de blues op een
geroutineerde manier weten te brengen. Alle mogelijke genres binnen de blues,
van West coast swing en jazz tot pure rockabilly en rock 'n' roll getinte dingen
brengen ze met een vanzelfsprekend gemak. Hoofdspelers zijn natuurlijk zoals
in bijna elke bluesband de harp en gitaar. Scotty Boy Daniel is een sterke vertegenwoordiger
van de nieuwere generatie "smoelschuivers" en gitarist Dave Hayes
vult hem perfect aan, met zijn mooie gitaarpartijen en is vooral op slide een
sterk element binnen de groep. Komt daarbij dat beide de zangpartijen voor hun
rekening nemen. Een knap voorbeeld hiervan krijgen we op "Cried Last Night",
één van de songs waar hij de hoofdrol krijgt. Meteen ook één
van de sterkere songs op deze cd. "Blue Midnight" is zoals de titel
al laat vermoeden een slow blues met gevoelige harp- en gitaarbijdragen van
beide heren, echte late night blues. In de traditie van Jim Suhler en Thorogood
is "I'm Gonna Get Drunk", een van prachtig slidewerk voorziene song,
maar ook Scotty Boy blaast zijn ziel uit in deze uptempo song. Sterke tracks
genoeg op deze "Flip The Switch". Een echte trainsong in echte rocktraditie
is "Train Fare Home" sterk herinnerend aan "Mystery Train"
van Presley. "Flip The Switch" de titeltrack en opener en ook de afsluiter
"Darkness Falling" gebracht op Chromatic harp dragen toch in extremis
mijn voorkeur weg, want voor dat warme geluid van een chromatic ga ik altijd
voor de bijl. Het stevig rockende "Days On End" of "K.Street
Stomp", een harp instrumental in dezelfde afdeling als Magic Dick's "Whammer
Jammer", dit zijn allemaal songs die van deze cd een aanrader maken voor
de liefhebbers van de echte bluesharp. (RON)
FRANK
TRIBES
GALLERY
Website Myspace
Contact
Label : S.E.N. Records CD-Baby
Frank
Tribes (zijn echte naam is Frank Tribuzio) woont in Chicago en schrijft er zijn
eigen liedjes al sinds meerdere jaren. Vooraleer hij besloot om het als soloartiest
te gaan proberen maakte hij deel uit van de formatie ‘Garden Bower’
samen met zijn vriend Rob Bochnik die momenteel gitarist is bij de bekende formatie
‘The Frames’. In 2002 verscheen de eerste soloplaat getiteld “Frank
Tribes”, gevolgd door “By All Means” in 2004. “Gallery”
is zijn onlangs verschenen derde full-cd en bevat stukjes muziek die gelinkt
kunnen worden aan nummers van de Beatles, Pink Floyd, Echo & The Bunnymen,
David Bowie en Neil Young. Toch slaagde Frank Tribes er in om ondanks die veelbelovende
referenties zijn eigen sound aan het album mee te geven en de songteksten een
persoonlijke boodschap te laten inhouden. Zijn kracht ligt in de sterke, muzikale
melodieën en in de klassiek klinkende pop- en rockstijl die door deze artiest
gehanteerd worden. Regelmatig kan je je niet van de indruk ontdoen dat er een
sterke sixties-invloed doorheen de twaalf nummers op deze plaat stroomt. Samen
met zijn vriend en co-producer Ellis Clark - die toetsenwerk en backing vocals
aflevert voor dit album - slaagt Frank Tribes er in om boeiende en modern gearrangeerde
songs te brengen. De eerste vijf nummers van dit album werden vorig jaar ook
al uitgebracht in ep-vorm onder de titel “Blade E.P.”. De full-cd
“Gallery” bulkt dus van diverse stijlinvloeden maar blijft desondanks
toch een behoorlijk origineel werkstuk. De cd-opener “On My Way”
zwemt helemaal in een Beatles-vijvertje terwijl “Blue Mountain”
bevestigt dat ook de Kinks en Pink Floyd in de platenkast van Frank Tribes zijn
terug te vinden. Andere klassesongs uit dit album zijn “Vampyres”,
“Low To High”, “One For You” en de ouderwetse folkrocksongs
“Watch You Sleep” en “Surprised”. “Gallery”
bevat enkele heel fijne composities van Frank Tribes die volgens ons nog heel
wat moois in zich heeft voor volgende platen.
(valsam)
NEIL
POYNTER
TEN YEARS LEARNING MY NAME
Myspace Contact
CD-Baby
Singer-songwriter
Neil Poynter werd vader van een dochtertje Elsie, nauwelijks een paar weken
nadat hij zijn eerste full-cd ‘Ten Years Learning My Name” had opgenomen.
De fiere vader draagt zijn muzikale werk dan ook op aan de nieuwgeborene inwoner
van Astoria, New York. Neil Poynter werd zelf geboren in Baton Rouge, Los Angeles
en heeft in zijn leven kennis gemaakt met al de muzikale invloeden die in zo’n
rootsmuziekomgeving op je afkomen zoals blues, folk en rock and roll. Sinds
meer dan vijftien jaar schrijft hij al eigen nummers en zijn opleiding muziek
en theater aan het New Yorkse kunstconservatorium komen hem nu goed uit bij
het uitwerken van zijn droom om een eigen plaat uit te brengen met dertien zelfgeschreven
songs. Zijn voorkeur ging uit naar het opnemen van zijn liedjes met enkel een
akoestische gitaar als muzikale begeleiding. Daardoor komen de teksten natuurlijk
heel nadrukkelijk op de voorgrond maar wij hebben dientengevolge toch een probleem
om het hele album in een ruk uit zitten. De liedjes hebben nochtans voldoende
potentieel en melodie in zich om als volwaardige songs door het leven te gaan.
We hebben het al vaker gezegd maar ook aan Neil Poynter zouden we willen aanbevelen
om voor een volgende plaat wat meer instrumenten toe te voegen aan de songs,
hetgeen hen zeker een toegevoegde waarde zal bezorgen. De titel van de plaat
“Ten Years Learning My Name” verwijst naar de periode die hij in
New York heeft doorgebracht en met dit album wil hij een akoestische hommage
brengen aan die Amerikaanse grootstad. In zijn muziek klinken de invloeden van
artiesten als Neil Young, Hank Williams, Eliott Smith en Johnny Cash door. Enkele
titels van de naar onze smaak beste tracks uit deze plaat zijn: “On The
Bottom”, “Far & Away”, “All The Way”, “Can
I Be Your Guy”, “Properly” dat hij in duet met zijn vrouw
Katie brengt en de afsluiter “Lonely Soul”. We hopen dat hij na
die tien jaar leren zijn naam van buiten kent: Neil Poynter.
(valsam)
JD
& THE STRAIGHT SHOT
RIGHT ON TIME
Website Myspace
Info: Ariel Publicity
Label: Artist Garage / Fontana Distribution
Je
hebt van die plaatjes die eigenlijk typisch muzikantenplaten zijn. Er wordt
virtuoos op gemusiceerd, op zodanige wijze dat voor collega-snarenwonders het
allemaal nog wel te pruimen valt, maar waarbij de gemiddelde muziekliefhebber
na tien minuten luid snurkend terzijde stort. Zanger/gitarist Jim Dolan is echter
een begenadigd muzikant, die zijn luisteraars niet verveelt met gepriegel, maar
de lol die hij zelf uitstraalt wil delen met zijn publiek. Dat valt tenminste
op te maken uit zijn nieuwste album "Right on Time", opvolger van
zijn debuutalbum "Nothing to Hide" uit 2005. Dit nieuwe album is een
nieuwe stap in Dolan's muzikale carrière: hij manifesteert zich hier
als een uitstekend muzikant na de laatste jaren met Joe Walsh (Eagles) als gast
mee te toeren met diens originele band, The James Gang. "Right on Time"
is pas uit, maar je zult ervoor moeten zoeken in de duurdere importbakken bij
je platenboer. Hopelijk komt hier snel verandering in, en wordt deze plaat in
Europa gedistribueert. Het vocale op deze plaat neemt JD voor zijn rekening,
gesteund door gitarist Bruce Koplow, die de meeste songs van deze plaat neerpende.
Al jaren is Bruce Koplow zijn buddy, en tijdens Walsh's tour hebben ze samen
dit project uitgewerkt. Muzikaal is er helemaal niks mis met "Right on
Time". JD mixt met zijn band - the Straight Shot - blues, rock en country
met veelzijdig gitaarspel. En bewijst daarmee dat zijn kijk op de blues helemaal
zo nauw niet is. En hij klinkt zo vertrouwd goed, en bewijst bovendien dat blues
op artistiek verantwoorde rootswijze in een eigentijds jasje te stoppen is.
Bijgestaan door een aantal fantastische muzikanten als Sue Williams (bas), David
Longworth (drummer), Jonny Rosch (toetsen) en de reeds vernoemde Koplow levert
Jim Dolan het ene na het andere prachtliedje op. Prachtliedjes vol nostalgie,
maar tegelijkertijd modern. Hoogtepunten zijn voornamelijk de songs "Slow
Motion in Reverse" en "Train's A Coming", waarin respectievelijk
Joe Walsh's gitaarspel en de pedal steel van Robert Randolph (Eric Clapton,
Carlos Santana, Dave Matthews) op de voorgrond komen. Andere uitschieters zijn
de gedreven uptempo single, "Double My Order" met een uitbundige boogie-woogie
piano en Chuck Berry-achtige gitaar riffs, de meer mid-tempo beat van "Leap
of Faith", een song die met de R&B blazers een meer klassiek Stax Records
sfeertje brengt en "Lie No Better", een meer zwaarder nummer, denkend
bijvoorbeeld aan de Texas sound van Stevie Ray Vaughan. Voeg daarbij de meer
country getinte songs als "Right on Time" en "What Do We Do Now"
en we kunnen de muziek op deze plaat qua stijl omschrijven als zeer gevarieerd.
Toch is hij erin geslaagd om van deze vele stijlen, één mooi geheel
te maken. Op "Right on Time" doen Dolan's warme vocalen en liedjes
qua stijl en smaak soms denken aan Jimmy Buffett, Eric Clapton en Lowell George,
dus een aanrader voor de liefhebber!
THE GOOD INTENTIONS
POOR BOY
Website Myspace
Contact
Label : Boronda Records
Distr. : Universal CD-Baby
In een tijdspanne
van drie kwartier brengt een drietal uit Liverpool ons een hoofdstukje Americana-songs
over onderwerpen als de dood, wanhoop en verraad. De formatie “The Good
Intentions” groepeert drie mensen met de beste bedoelingen: R. Peter Davies
zorgt voor de lead vocals en wordt hierin op knappe wijze bijgestaan door Gabrielle
Monk, een klassiek geschoolde pianiste en door gitarist Frank Roskell. Enkele
gastmuzikanten zorgen voor een moderne sound door hun inbreng via pedal steel,
bas en drums. Nadat ze eerst een demoplaatje hadden opgenomen dat wat airplay
kreeg op lokale radiostations werden ze gecontacteerd door producer Charlie
Mc Govern ( o.a. ook van artiesten als Mark Olsen, Randy Weeks, Chuck E. Weiss)
die hen uitnodigde voor het opnemen van deze debuutplaat “Poor Boy”.
De afwerking van die plaat werd gedaan in studios in Hollywood waardoor het
album een heel internationaal en trans-Atlantisch karakter heeft gekregen. Zanger
R. Peter Davies is de songschrijver van dienst voor The Good Intentions en zijn
heel mooie stem leent zich uitstekend voor het brengen van deze nogal traditionele
liedjes. De pers schrijft deze groep Byrds-achtige trekjes toe maar ons lijkt
deze mix van country, folk en Americana toch iets meer te bieden. Het gebruik
van traditionele instrumenten als mandoline, dobro en banjo en ook de typische
driestemmige vocalen zijn wellicht de oorzaak van deze verwijzing naar de sixtiessound
van o.a. The Byrds en de voor de hand liggende Peter, Paul And Mary. Op “Poor
Boy” zijn vooral goede songs te beluisteren waarbij we “Irene”
en “Bonjour La Tristesse” graag een eervolle vermelding willen geven.
Wij zouden de vocale prestaties van R. Peter Davies eerder willen vergelijken
met de stem van Michael Weston King, hetgeen absoluut als een compliment dient
ervaren te worden. De algemene toon van het album is rustgevend met kwetsbaar
en spontaan gebrachte liedjes. Dat laidback-gevoel wordt vooral waarneembaar
in de songs “She’s In A George Jones Mood”, “You Can’t
Call It Country” en “You Had To Know”, een song die echt niet
zou misstaan op een cd van The Good Sons. Lekker ergens neerploffen in een relaxstoel
met deze muziek door de koptelefoon is een scène die mij in hemelse sferen
zou kunnen brengen. Het hoeft niet altijd een zonovergoten palmbomenstrand te
zijn.
(valsam)
THE
BORDER BLASTERS
BLAST FROM THE PAST
Website Myspace
CDBaby
Hun
naam haalden ze van de radiostations die langs de Texaans/Mexicaanse grens gelegen
zijn en zelf noemen ze hun muziek " High Power Acousti-lectric Texas Roots
Music". Een hele goede omschrijving inderdaad voor wat dit duo Jimmy Ray
Harell en Todd Jagger, ons brengen, met special guests als Kimmie Rhodes, Ponty
Bone en Alvin Crow en bijgestaan op bas door Keith Carper en drummer Phil Johnson.
De naam "Border Blasters" doet naast de Texaanse dan ook Mexicaanse
invloeden vermoeden, en dat is inderdaad ook zo. De accordeon van Jimmy Ray
Harrell, samen met de mandoline van Jagger (ex Austin Lounge Lizards) laat ons
met regelmaat even kijken aan de andere kant van de border, zo is "Sunset
On The Rio Grande" een mooi staaltje Tex Mex, maar ook voor wat Western
Swing zijn beiden steeds te vinden. Al dadelijk bij de eerste song is dit duidelijk
merkbaar, Danny Levin, de special guest, geeft het nummer dat rustige western
swing sfeertje met zijn fiddle. "Be With You Tonight" met die heerlijke
mandolinegeluiden van Jagger heeft een lekkere bluesy sfeer over zich, heerlijke
muziek voor op de Texaanse "porch", lui relaxend bij een ondergaande
zon. "Accordeon Shuffle" is wat de titel belooft, een zydeco blues
met ditmaal de fiddle van Alvin Crow als knappe tegenhanger bij de accordeon.
De sterke covers "Trouble in Mind" en meer nog de erg aparte bluegrass
versie van de reggaeklassieker. "The Harder They Come" van Jimmy Cliff
met een mooie accordeon en mandoline bijdrage blinken uit door hun originaliteit.
"Threat Her Bad" is er nog zo ééntje, het is namelijk
een licht afwijkende versie van Roy Head's "Threat Her Right", waarbij
opnieuw die mandoline en accordeon zo wonderwel samengaan. "Wabash Blues"
zet om te eindigen op gelijke wijze de kroon op het werk en sluit deze Border
Blaster cd zeer overtuigend af.
(RON)
SHELLEY
JONES
FAITHFULLY
Website Contact
Label : Rawlco Radio
CD-Baby
Heel
hedendaagse, populaire muziek is wat je kan verwachten bij beluistering van
het nieuwe album “Faithfully” van de uit Edmonton, Canada afkomstige
zangeres Shelley Jones. De plaat is een collectie van tien songs die afwisselen
tussen jazz, blues, soul, latin, R&B en pop en die door de zangeres op een
gepassioneerde en soulvolle wijze gezongen worden. De liedjes hebben een heel
moderne en ritmische opbouw en kunnen als heel actueel voor deze 21ste eeuw
omschreven worden. Shelley Jones draait al enkele jaren mee in de muziekscène
als zangeres op heel wat popplaten, in musicals en op radio- en tv-commercials.
Haar eerste plaat bracht ze titelloos uit onder de naam “Shelley Jones”
in 2001. Daarop stonden – net als op haar tweede plaat “Love On
Time” en op dit “Faithfully” overigens – liedjes die
ze zelf geschreven heeft of die met haar als co-writer gecomponeerd werden.
Voor de songs op de laatste cd deed ze steeds een beroep op producer Andrew
Glover om samen met haar de liedjes te schrijven en uit te werken tot volwaardige
songs. Echte uitschieters hoef je niet te zoeken op dit album waarop alle songs
baden in een jazzy sfeertje. Maar genietbaar zijn vooral “Smooth Kind
Of Lover”, “Shadows Of The Past”, “Because Of You”,
het latin-geïnspireerde “Carnaval Olé” en de R&B-song
“I’ll Be There For You” met een heerlijke saxofoonsolo. “Faithfully”
is een kwaliteitsvolle plaat geworden van een getalenteerde zangeres die duidelijk
diverse genres aankan en zich wellicht een permanente plaats in dit artiestenwereldje
zal weten te veroveren. Haar innemende breekbaarheid en openheid in de teksten
zijn bijwijlen zelfs wat aandoenlijk en zorgen er voor dat de luisteraar zich
soms als een voyeur in het intieme leven van een zangeres zal voelen. Voor de
tijdloze muziek in dit genre en de actuele, moderne sound is momenteel zeker
een breed publiek te vinden. (valsam)
BEN
WASSON
ODE TO BABY BOOMERS
Website Contact
Label : Caper CD-Baby
Soms
durven wij nog eens reageren als mensen van ‘den ouden stempel’
door te zeggen dat het vroeger allemaal groter en mooier was. Daarmee geven
we deels aan dat we zelf niet meer van de piepjongsten zijn maar ook dat we
nostalgische terugblikken naar de swinging sixties en seventies weten te appreciëren.
Onlangs kregen we een cd toegestuurd door Ben Wasson en een blik in onze geschiedenisboeken
leert ons dat deze man in de sixties een gevierde singer-songwriter was.die
in die tijd wedijverde met Elvis Presley, Buddy Holly, Jerry Lee Lewis en onze
all-time favoriet Roy Orbison. Met “Classic Sweet Country” werd
er onlangs nog een plaat beschikbaar gesteld in cd-vorm met zijn liedjes uit
die tijd waarvoor de originele productie in handen was van de legendarische
Norman Petty, die toen ook de producer van alle platen van Buddy Holly was.
Ben Wasson heeft zich al meerdere decennia geleden teruggetrokken uit de muziekscène
en leefde nog lang en gelukkig met zijn gezinnetje samen. Maar het was zijn
zoon Brad die hem er wist van te overtuigen om zijn muzikaal talent nog eens
te exploreren omdat er dus ook in deze 21ste eeuw nog steeds een dankbaar luisterpubliek
is voor dergelijke liedjes. Dus trokken ze samen de studio in om er 12 liedjes
op te nemen die we nu op de cd “Ode To Baby Boomers” kunnen beluisteren.
De stem van Ben Wasson klinkt nog steeds erg vast en lijkt nog altijd sterk
op die van de wat oudere Elvis Presley. Luister bijvoorbeeld maar eens naar
het door Ben Wasson zelf geschreven “Winds Of Change” en het samen
met zijn zoon Brad geschreven “Powder Blue”. In beide songs is ‘The
King’ terug heel nabij. Het album bevat drie zelfgeschreven liedjes en
een hele rits covers; bekende en minder bekende liedjes zoals de bluessong “St.
Louis Blues”en het croonerslied “It’s Impossible”. Ben
Wasson is overduidelijk ook een liefhebber van de jazzmuziek want in het tweede
gedeelte van deze cd brengt hij ons helemaal in de jazzy mood met de nummers
“Coquette”, “When You’re Smiling”, een knappe
versie van “What A Difference A Day Made” en het heerlijk rustig
voortkabbelende “A Little On The Lonely Side”. De rockabillysongs
op deze plaat beperken zich tot cd-opener en titelsong “Ode To Baby Boomers”
en afsluiter “I’m A Fool To Care”. Alvast een welgemeende
‘Thank You” aan Ben Wasson en zoonlief Brad om ons weer heel even
als tieners te laten voelen tijdens de beluistering van deze leuke plaat.
(valsam)