QUINN DeVEAUX & THE BLUE BEAT REVIEW - UNDER COVERS

Het begon voor Quinn deVeaux allemaal met een Chicago bluesband, wat later was 't de muziek van New Orleans die zijn voorkeur kreeg, hoofdzakelijk soul en gospel getint, maar nu,met zijn Blue Beat Review, bundelt hij beide stijlen tot een geslaagd geheel.

Op "Under Covers", de titel zegt het zelf al, krijgen we bewerkingen van een aantal nummers uit zowel de blues, soul en gospel hoek en New Orleans is daarin vertegenwoordigd door covers van ondermeer the Meters met "They All I Asked for You" en Fats Domino waarvan we " I'm In Love Again" te horen krijgen. Blues krijgen we met Muddy Waters' "Tiger In Your Tank" en Snooks Eaglin "All Night Long". Gospeltraditionals als "Come & Go" en "Glory Glory" en wat soul met Sam Cooke's "Good News" zorgen voor nog wat meer diversiteit in de aangeboden stijlen

Quinn Deveaux's stem heeft tegelijkertijd dat zachte, maar ook de explosiviteit van de pure blues- en gospelshouters en zijn stem komt in de buurt van de grote soulzangers als bijvoorbeeld Sam Cooke. Quinn is tevens een prima gitarist, zonder echter uitdrukkelijk op de voorgrond te treden. Samen met Kenan O'Brian op bas, drummer Mathew MacGillivray en toetsenman Chris Siebert vormt hij The Blue Beat Review. Hij wordt bijgestaan door de vakkundige en zoetgevooisde backing vocals van de Quinntettes, drie pittige jongedames die indien nodig de ruwe hoekjes van de nummers schaven met hun warm klinkende gospel-backings en live natuurlijk ook visueel een pluspunt vormen.

"Under The Covers" is een cd geworden met een breed spectrum, maar ze is op de eerste plaats geschikt als dansplaat, en ook live is dit naar het schijnt het geval, wantwaar ze optreden is de vloer overvol met een publiek dat dansend of heupwiegend uit de bol gaat. En, hou je vast, want de party is nog maar net begonnen!

Artiest info

video