CHRIS KENNY
SOMETHING SO RIGHT
christinekenny@rogers.com

Het lijkt mij eenvoudiger om een naald in een hooiberg te zoeken dan enige info over Chris Kenny te verzamelen. Geen website, niet aanwezig op My Space Music, enkel een vermelding op CD Baby ... gelukkig spreekt haar album "Something So Right" klare taal. Christine Kenny behoort in Toronto, Canada tot een van de routiniers in het bluescircuit en werd voornamelijk beïnvloed door Koko Taylor, Etta James, Bessie Smith, Diana Washington, Ella Fitzgerald en Billy Holiday. Meteen geraak je verzeild in de blues/jazz clubs en volgens mijn bescheiden mening zijn dat de locaties waar Chris Kenny zich als een vis in het water moet thuisvoelen. "Trouble in Mind" (Richard Jones, in 1927 voor het eerst opgenomen door Chippie Hill & Louis Armstrong en ook bekend van Nina Simone), Brook Benton's "Baby, you've got what it takes" en Maurice Mc Alister's "Soulful Dress" spreken zeker tot de verbeelding van de iets oudere liefhebber maar met de pareltjes "Diamond And Rubies", "Lonesome Blues" en "How Much Does It Take" bewijst Chris Kenny dat ze ook de hedendaagse (blues) liefhebber kan bekoren. Haar samenwerking met partner Brian Gauci (www.generalcreative.com) dateert al van de periode dat zij samen deel uit maakten van de band Mizbehavin (er zou zelfs een Christmas album op de markt verschenen zijn ..."Mizbehavin by the Christmas Tree") en is ook op dit album een sterke extra troef. Bovendien kon zij rekenen op drummer Penti (Whitey) Glan (Bette Middler, Alice Cooper), Michael Fonfara op piano (Lou Reed, the Checkmates), Dick Felix ( bas), Pat Carey & Rick Morrison (tenor sax, Dr. John), Danny B (blues harmonica) en Chuck Jackson (vocals). Onbekend en onbemind ... talent komt altijd aan de oppervlakte ... Welcome Chris Kenny!

Songs:
01. Trouble in Mind
02. Diamonds and Rubies
03. Lucky in Love
04. Soulful Dress
05. Lonesome Blues
06. Baby (you've got what it takes)
07. Something So Right
08. Dream Baby
09. How Much Does it Take
10. Don't Want What You've Got
11. Good Morning Heartache

SPANIC BOYS
SUNSHINE
Info: info@spanicboys.com
Label : Cinaps Records

"Their songs are not museum pieces, they are startling, infectious pieces of contemporary rock that show just how much can be accomplished with just two voices, two guitars and a crack rhythm section.”
-David Wild, senior editor, Rolling Stone magazine

(The) Spanic Boys, vader Tom en zoon Ian, hielden afgelopen jaar een grootse party ter gelegenheid van hun twintigjarig (muzikaal) bestaan. Meteen de gelegenheid om nog eens de studio in te duikelen want hun laatste wapenfeit "Torture" dateert al van 2001. Blijkbaar hebben hun muzikale activiteiten, met een aantal albums verschenen op Rounder Records (jaren negentig), een fraai spaarpotje opgeleverd want hun nieuwste boreling "Sunshine" verschijnt op hun eigen Cinaps Record label. Centraal in het oeuvre van deze gezellige dikkerds staat de Fender Stratocaster die anno 2007 nog steeds van de partij is. Dagen-weken-maanden lang oefenen op de tonen van Freddy King, Buck Owens, Buddy Holly, Rick Nelson, the Everly Brothers wierpen destijds hun vruchten af en beide heren stonden dan ook op een bepaald moment samen met ondermeer Los Lobos, the Blasters, Steve Earle aan de wieg van het Americana gebeuren. Het blijft een mysterie waarom beide heren in Europa bijna geen poot aan de grond krijgen en in hun thuisland meteen met hun album "Sunshine" de top aanvoeren van de Miles of Music Top Sellers Charts. Want iedere rootsliefhebber aan deze kant van de oceaan moet zijn gading kunnen vinden in de rockdeuntjes "Honey", "I Hear you Talking", "Bigger Fool than Me" (lijkt wat op "15 Days, unter the hood / Paladins, New Riders of the Purple Sage) waarover, zonder een zweem van twijfel, een nostalgisch Dave Edmunds/Nick Lowe windje waait (ten tijde van Rockpile). Bovendien komen de heren uit Milwaukee, Wisconsin nog vocaal sterk uit de hoek en refereren zij met "You Don't Worry Me" en "All the World" naar de harmonieuze samenzang van the Everly Bros, graaien met de sleper "What Will You Do" in het soul verleden en gaan met "Secret" (inclusief keyboards) en het titelnummer "Sunshine" zelfs een eindje terug in het hippie-flower pop gebeuren. Het glorierijke verleden laat hen blijkbaar niet los want "Didn't Love You Anyway" en "When the Night Has Come" zijn waarschijnlijk aan the Beatles, Kinks, Small Faces opgedragen en houden het album in een prettig retro-sfeertje. Old-school rockers, rockabilly, country, mersey beat, driving Telecasters ... (the) Spanic Boys are back in town!

SUNSHINE also features contributions from bassist T-Bone Wolk (Carly Simon, Elvis Costello, Hall & Oates), drummer Brad Elvis (The Romantics, Elvis Brothers, The Handcuffs) and Matt Meixner - keyboards

DECLAN O'ROURKE
SINCE KYABRAM
Email: hannah@daisydiscs.com
Label: V2 Music

"Since Kyabram" wordt volledig gedragen door de wondermooie, fluweelzachte bariton stem met soms een moordend falsetto van de Ierse bard Declan O'Rourke. Deze Dubliner was een tot op heden zeer goed bewaarde geheim in het land van U2 en ook een compleet nieuwe verrassing in de muziekwereld voor ondergetekende. Je kan hem niet catalogeren in eenzelfde categorie maar je kan moeiteloos flarden van zijn stem vergelijken met Teddy Thompson of Rufus Wainwright maar evenzo met Jackson Browne of Leonard Cohen in de ballads en met Bruce Springsteen of Tom Petty in de wat vlottere up-tempomelodietjes. Dit album bevat stuk voor stuk prachtsongs met vertellingen en beschrijvingen over het dagelijkse leven in Ierland of over het nog steeds uitzonderlijk mooie Ierse landschap. Paul Weller omschrijft deze singer-songwriter op korte maar doeltreffende wijze : "A major new talent". De frontman van The Jam en The Style Council beweert ook ontzettend jaloers te zijn op O'Rourke omdat hij het volgens hem mooiste liedje van de laatste 20 jaar "Galileo (Someone Like You)" niet zelf geschreven heeft, een diamant die hier goed verborgen werd tussen de andere parels op "Since Kyabram". Declan O'Rourke brengt zijn liedjes op een compleet originele wijze op deze CD die eigenlijk voor het eerst in 2004 verscheen in Ierland en daar meteen dubbel platinum haalde en gebombardeerd werd tot "Beste debuutalbum van het jaar". Het leverde O'Rourke voorprogramma-affiches op bij Teddy Thompson, Snow Patrol, Paul Weller en The Devine Comedy. Momenteel toert hij door Duitsland waar hij de spits afbijt voor Badly Drawn Boy en zijn ronduit prachtige CD "Since Kyabram" werd recent opnieuw uitgebracht in heel Europa, zij het in een wat aangepaste versie met enkele nieuwe songs en heropgenomen versies van enkele tracks. Van bij de typisch Ierse openingstrack "No Place To Hide" tot de afsluiter "Marrying The Sea - Til Death Do Us Part" - met enkel het geruis van de zee als muzikale begeleiding - blijkt hoe bekwaam deze artiest is in het vertellen van zijn verhaal. Elke song bezorgt je het gevoel dat je deel uitmaakt van een film waarin zijn Ierse roots de sfeerbeelden omschrijven maar ook de jaren die hij tijdens zijn jeugd sinds zijn 14e jaar tot in 2002 in Australië doorbracht. Mijn favoriete songs zijn "Galileo (Someone Like You)", "No Brakes", "No Place To Hide", "Love Is The Way" en het zeer eenvoudige, maar o zo adembenemend mooie en elegante "Sarah (Last Night In A Dream)". Nog maar eens het bewijs dat minder vaak meer kan zijn, als het maar in de juiste handen terecht komt. Ierland blijft toch een zeer vruchtbare bodem voor ongelimiteerd talent. Damien Rice, David Gray en Luka Bloom mogen zich schrap zetten om hun leiderspositie in Ierland met hand en tand te verdedigen want deze Declan O'Rourke komt met een sneltreinvaart vanuit Dublin aanzetten om deze gevestigde grootheden van de top te stoten. Ik heb de CD "Since Kyabram" hier in de rekken van onze betere platenzaken zien liggen en zou de lezers willen aanraden om hem daar zo snel mogelijk weg te halen zodat je in je vertrouwde omgeving tenvolle van dit prachtalbum te kunnen genieten. Voor de snelle jongens is er ook nog een Limited Edition versie met een zeer te genieten bonus live DVD. Enjoy ! (valsam)

DOBET GNAHORE
NA AFRIKI
Management/ label : Contre-Jour Belgium
info@contrejour.com

Dobet Gnahore is een jonge zangeres en percussioniste, één van de grootste Afrikaanse talenten van de afgelopen jaren, zij is werkelijk een rijzende ster aan het wereldmuziekfirmament. Ze werd geboren aan de Ivoorkust, en haar stem werd in 1996 ontdekt door een jonge Fransman, die naar de Ivoorkust kwam om de muziek en de cultuur te leren kennen. Haar vader, de meester-percussionist Boni Gnahoré, is een lokaal bekende zanger. Van hem leerde ze het vak. Met haar Frans vriendje begon ze samen muziek te maken en het gitaar spel en haar stem bleken goed bij elkaar te passen. Ze namen een cd op in 2004, onder de naam "Ano Neko" (Contre-Jour), wat betekent: we doen het samen, waarmee ze veel indruk maakten. Een tintelend album van grote schoonheid. De Ivoriaanse greep vorig jaar net naast de prijs voor beste nieuwkomer in de laatste BBC World Awards. Daarna trok ze de wereld rond met Acoustic Africa aan de zijde van Habib Koite en Vusi Mahlasela, er ontstond een vriendschap, maar door de instabiele situatie in Ivoorkust reisde ze al een paar keer naar Frankrijk, en nu enkele maanden later komt ze met een gloednieuw album op de proppen. Op dit album "Na Afriki" geeft Dobet haar persoonlijke visie op Afrika. De onderwerpen variëren van liefde, dood tot de plaats (en de uitbuiting) van de vrouw en de kinderen in de Afrikaanse maatschappij. Haar liederen gaan veelal over de positie van de vrouw in de Afrikaanse maatschappij. Dobet is een sterke vrouw en staat waarvoor zij staat: gelijke rechten en gelijke kansen, maar ook het behoud van de eigen identiteit van de Afrikaanse vrouw, die in haar ogen teveel naar het westerse rolmodel kijkt. Met haar inmiddels verder geschoolde stemgeluid reikt Dobet op "Na Afriki" tot grote hoogte en bovendien toont ze naast haar mooie stem, veel charisma en een présence die ze gemeen heeft met de grootste diva’s. Met "Na Afriki" breekt echter voor haar een nieuwe periode aan. Ze heeft inmiddels wat meer van de wereld gezien en kennisgemaakt met andere muziekvormen. Vanuit Europa gaat ze nu proberen om de wereld te veroveren. Iemand met zo een stem en zo een talent moet dat wel gaan lukken. Warme en zacht wiegende Afrikaanse popmuziek in gevarieerde pan-Afrikaanse ritmes en klanken, gezongen in verschillende talen met als rode draad haar geloof in de kracht van Afrika.

ROLAND TCHAKOUNTE
ABANGO
Email: rolandtchakounte@hotmail.com

Over het algemeen is Kameroen gekend voor zijn mooie land en prachtige natuur. Niet alleen lever er meer dan etnische groepen met verschillende talen en cultuur in vrede samen, men heeft er ook de blues. En dat hebben we afgelopen zaterdagavond te Hamme mogen ontdekken tijdens een schitterend concert van Roland Tchakounté (www.roland-tchakounte.com ). Deze man afkomstig uit Kameroen was die avond de opener van het bluesseizoen voor Blues Oan Daa Stoazze 2007 en ik kan jullie nu al verklappen dat het een schitterende opener was. O.k. de blues in Kameroen mag dan misschien niet hetzelfde klinken als de blues die wij gewend zijn uit de States maar toch kan ik iedereen aanraden deze blues te beluisteren. De club was aardig vol gelopen voor dit eerste optreden van het nieuwe jaar en we kwamen heel wat bekenden tegen, o.a. Ubrt en z’n 2 vrouwen, Michel Hofkens en Gust, allemaal nieuwsgierig net als ons vermoed ik. Omstreeks 21:30h werd deze nieuwsgierigheid dan eindelijk beloont en gaf Roland samen met z’n 2 muzikale broeder, Michael Ravassat (dobro - en slidegitaar) en Matthias Bernheim (alle percussie), de aftrap voor de eerste set. Die set werd rustig ingezet en al na het eerste nummer hadden ze het hele publiek op de hand waarmee ik durf te stellen dat we hier te maken hadden met een publiek van ruimdenkende kenners. Meestal vind ik het jammer als ik niet kan verstaan waarover iemand zingt maar het enthousiasme en de speelvreugde van dit trio zorgde ervoor dat ik toch gefocust bleef op het gezellige podium en wat deze heren brachten. Roland is ook iemand die zijn publiek geeft waarom ze vragen en al vlug merkte hij dat het Hammense publiek graag wat gitaarwerk hoorde en dus werd er overgeschakeld op meer ritmische nummers met veel ruimte voor het mooie gitaarwerk van Michael Ravassat. Roland Tchakounté klinkt oprecht, fris en bluezy op de juiste momenten. Zijn cd "Abango" is zeker het beluisteren en aanschaffen waard, een cd die vol staat met zoals hij het zelf noemt sweet dirty blues. En als je in de agenda een optreden van hem in je buurt ziet staan aarzel dan niet om hem te gaan zien en beluisteren, je zal het je niet beklagen. Dit is topklasse op wereldniveau.
Blueswalker.

THE CRASHERS
LOVE SCHOOL
Email: garyjh@charter.net crashersmusic@yahoo.com
Label: Jerkin' Crocus Promotions www.jerkincrocus.com
mick@brown54.fsbusiness.co.uk

"Blues / Rock with backbone"
(CD Baby).

Jennifer Deprez (singer-some percussion), Mauro Magellan (drummer), Gary Hendrickson (guitar/vocals) en John Wartenweiler (Fender bass/ occational upright). Bij de meeste muziekliefhebbers zou nu een lichtje moeten gaan branden want Mauro was meer dan dertien jaren de drummer van Dain Baird's Georgia Satelites en verschillende malen in ons landje te gast (Aarschot, Herselt, Peer, Verviers) en Gary Hendrickson is reeds decennia lang een uitstekend blues/rock gitarist die om den brode een tijdje aktief was in het polka circuit. Maar blikvanger van the Crashers is het halve trouwboek ten huize Hendrickson, nl. : Jennifer Deprez. Frele verschijning maar een stem die klinkt als een klok. Mensen lief, je zou denken dat Georgia Satelites uit hun as zijn verrezen maar dan met de Susan Tedeshi - style vocals van Jennifer als extraatje. Bijzonder swingend/rockend album en dat komt niet in het minst door gast en Madison veteraan Jimmy Voegeli (piano, Hammond organ) en Dan Baird die bereid gevonden werd om dit in 2004 verschenen album te producen. Maar ook drijvende kracht achter the Crashers, Mauro Magellan en John Wartenweiler vormen een rhythm sectie waar je U tegen zegt. Met een gitaar/keyboard duel in het rockertje "Make Him Mine", slepers van jewelste in de beste Etta James/Bessie Smith traditie met "Let's Stay" (met een glansrol voor gitarist Hendrickson) en "What Do I See", het erg originele bluesrock vraag en antwoord spelletje "You Want My Love Honey .... Say it With Your Knees", het naar cajun en zydeco ruikend accordeonneke in "Too Little Too Late", blues met "My Lovin' Baby", "I Could Do Better" en de old fashioned rock & roll van "Tonight", "Love School", "Love Life". Slechts 10 songs (Hendrickson en co - writing met Magellan), maar 36 minuten luisterplezier en dat roept inderdaad naar meer. “They’re the best,” Magellan said of Europe’s music fans. “The beauty of it is those people are there to see you. They have a smashing good time. They rock. ”In Europe, they’re something special,” he said, adding European music fans are picky about their music and its ingredients and they appreciate where the music originates. “We fill the bill as authentic, the genuine article and they appreciate it. They treat you like an artist. That’s why a lot of people go there. You’re highly respected,” he said. Voila nu hoort en leest U het eens van "iemand" anders. Prima band, prima zangeres, klasse album!

REUBEN TORREY
POORBOY LEGACY
E-mail: reuben.torrey@gmail.com

Een jongeman die als een van zijn invloeden Bonnie Raitt noemt heeft al dadelijk mijn aandacht vast. De 27 jarige singer-songwriter Reuben Torrey heeft als debuut gekozen voor een EP met zes (korte) songs. Sinds hij onlangs met vrouw en kind naar Portland in Maine verhuisde heeft hij zijn kelnersbaan opgegeven en resoluut gekozen voor een carrière als muzikant, en dan heb je dus je eigen cd nodig, dit in eigen beheer opgenomen EP'tje is daar dus het schuchtere begin van. Hij opent met "Poorboy Legacy" een blues met een hypnotizerende riff om vervolgens wat gas terug te nemen in "Man On The Millionth Mile" een country bluessong met originele gitaarlicks. "Wilderness Song" neemt ons mee naar de hel in een folkrock song met dreigende baslijnen. Heel sfeervol is daarna weer de song over een afscheid van een geliefde aan de toog van een bar of eerder een pub denk ik, want de sfeer is erg keltisch. Ook het daar op volgende "Slane" is Iers van toon, het herinnert me qua sound erg aan "Gasoline Alley" van Rod Stewart, en dan is het al zo goed als voorbij : "Cool Clear Water", de afsluiter, is een bluesy folksong waar de beperkingen van Reuben's stem toch wel aan het licht komen. Erg korte (6 songs-21 minuten) kennismaking met een singer-songwriter die wellicht meer in zijn mars heeft, maar ons met dit debuut nog niet helemaal kan overtuigen.
(Ron)

VIN LAMAR
Label: Aladdin Records
Info: Wildfire Publicity
Email: Laura@WildfirePublicity.net

Vin Lamar is voor velen nog een totaal onbekende en nietszeggende naam. Zanger en gitarist Lamar kiest voor authenticiteit en komt niet echt overeen met de countryoutlaw. Alleen het pure en ongedwongen karakter van zijn werk deelt hij met o.a. Kris Kristofferson. Zijn titeloze debuut laat een zelfverzekerde zanger horen, die tijdloze liedjes maakt en nochtans lichtjes aan Cat Stevens doet denken, mede dankzij zijn soulvolle en krachtige vocalen. Daarnaast is Lamar erg zuinig met zijn gevoelige gitaarspel, waardoor de verzameling van twaalf doorgewinterde liedjes toch al snel een intieme belevenis is. Het spaarzame debuut is een collectie van louter sfeervolle momenten, dat vanaf de spontane opener "Parchment Paper" tot aan slotstuk "Spread Your Wings" een indringend geheel vormt. Lamar's debuut is wél degelijk een cd die een verpletterende indruk maakt. Dat is op zich best opmerkelijk, want de traditionele en kinderlijk eenvoudige muziek, zeg maar Americana, hebben we al eerder gehoord. Zijn ongedwongen stijl doet denken aan John Prine, de eerder genoemde Kristofferson en Gordon Lightfoot. Wat deze plaat zo voortreffelijk maakt, is de kippenvelproductie van Neal James, want hij is er dus in geslaagd om het simpele en pure van Lamar's singer-songwritermuziek op de voorgrond te plaatsen. Natuurlijk heb je als producer een goede zanger als Lamar nodig, een singer-songwriter die laat horen dat hij nodig iets te vertellen heeft. Bovendien is Lamar gezegend met een sterke zangstem. Hij settelt zich als een wijs en doorleefd man met uit het leven gegrepen teksten in twaalf uitstekende vertelsongs, waarvan de éne helft rockt en de andere helft zachtjes in de oren fluistert.

LONESOME SPURS
Label : Cleopatra Records 2006

"Their music makes me wanna hit the road, roll down the windows and have no destination in mind."

Lynda Kay Parker en Danny B. Harvey lieten zich met het album "Singing, Stomping & Strumming" al van hun beste zijde zien (Rev: Nov'05) en 'onze' Freddy is nog steeds in de wolken van het album "Cowgirl" (Rev:Juni '04) dat hem aanzette om af en toe eens gek te doen om niet gek te worden. Wat dit album gaat teweeg brengen ... wij houden ons hart vast, want dit album is ongetwijfeld het beste wat wij van "The White Stripes of Country" mochten aanhoren. Lynda Kay, also known as "the triple - threat" (zie foto, her amazing ability to sing, play tenor guitar, and keep rhythm on her homemade Sansonite suitcase drum kit all the same time) en rockabilly guitar legend Danny B. Harvey (www.dannybharvey.com/disco.html), en om producer van Wanda Jackson's album "I Love Elvis") gaan voortaan door het leven als The Lonesome Spurs en tekenden een contract bij Cleopatra Records. Een geslaagde zet, want nooit klonk honky-tonk country in combinatie met rockabilly beter dan op dit album ... "Raw, Edgy, and biting and ....Sure To Become A Classic!" Lord have mercy ... wat Harvey uit zijn Telecaster tovert op ondermeer "Ride Straddle Saloon", de instrumentals "Lonesome Spur Stomp", "Lonesome Midnight" en "Honeydipper Stomp", de traditional "Rollin', in my sweet baby's arms" is pure klasse en waarom Lynda Kay Parker thuishoort in het honky tonk gallerijtje der groten ("My Home"?) illustreert zij met verve in de voornamelijk zelfgepende songs. Original songs about whiskey, lost love, death, this is honky - tonk garage at his finest ... geen overdubs, what you hear is what you get ...."Pieces I'm Missing", "Lovesick", "Jack en Coke" en "One Cup Of Coffee" (guestvocals van Glen Glenn) zijn fraaie voorbeelden van wat Honky Tonk inhoudt : "the simplicity of it's storytelling... If there's a universal emotional truth there, everyone can relate.

Track List:
Ride Straddle Saloon
Lovesick
Other Side Of Farewell
Big Wheel
My Home
Lonesome Spur Stomp
Trouble He Spelled My Name Wrong
Pieces I'm Missing
One Cup Of Coffee
Jack & Coke
Rollin' (In My Sweet Baby's Arms)
Lonesome Midnight

JP JONES
MAGICAL THINKING
Info:jpj@jpjones.net
Label: Vision Company Records

"To be alive is a great privilege. To be in a position to do the work you love to do is nothing less than a state of grace"
(JP Jones)

Je kan er je klok bijna op juist zetten ... ieder jaar verschijnt er wel een album van JPJones (www.cdbaby.com/all/jpjones), enkel in 2002 was hij niet op de afspraak en blijkbaar vroeg zich niemand af wat er eigenlijk zou schelen met de brave man. Er duiken nog meer vragen op want waarom zijn tijdgenoten Leonard Cohen, Bob Dylan, Randy Newman en latere corryfeeën als Tom Waits, Bruce Springsteen, Warren Zevon, Mark Knopfler wel verheven tot "vedetten" en blijft JPJones na twaalf prima albums nog steeds ter plaatse trappelen. Who knows? Begin jaren zeventig mocht de man eventjes proeven van een major label belangstelling maar net als zovelen anderen liep het falikant af. JPJones is en zal een independent artiest blijven en eigenlijk komt het hem niet zo slecht uit. Niet alleen kwantiteit maar vooral kwaliteit kenmerkt het werk van deze singer/songwriter die misschien wel beschouwd kan worden als "the best modern folk musician in the country, a man who in the past attracted the ears of giants yet today remains a virtual unknown." Het album "Magical Thinking" is een weerspiegeling, een schitterende verzameling van levenservaringen gezien door de ogen van een dichter voor wie de universele thema's liefde, sex, spiritualiteit en persoonlijke verantwoordelijkheid geen geheimen meer in petto hebben. JPJones (vocals, acoustic gt, piano, rack harp) heeft zijn wortels in het folk/blues gebeuren maar deed voor dit album beroep op jazz session players Marty Ballou (bas) en Vinny Pagano (drums), was meer dan tien maanden bezig met keyboard en electric guitars overdubs en deed tenslotte beroep op een legertje guest musicians waarvan levende legende Paul Geremia (harmonica) wel het meest in het oog springt. Elf prachtige storytelling songs waarvan de afsluiter "the Fire and the Rose" bijna vijftien minuten in beslag neemt ... het is geen seconde teveel!

Discography:
John Paul Jones LP Columbia/Windfall 1973
Johnny Go Lightly b/w It'll All Blow Over 7" single Strider Records 1980